Logo to unikalna i charakterystyczna forma graficzna, napis, symbol lub inna forma ekspresji graficznej służąca do identyfikacji działalności.
Idea logo nie zawsze musi nawiązywać bezpośrednio do działalności podmiotu lub osoby.
Logo jest przede wszystkim znakiem towarowym marki, który spełnia funkcję marketingową i informacyjną.
Występuje w postaci znaku będącego symbolem lub sygnetem, logotypu bądź pełnego logo.
Cele logo
Logo jest znakiem towarowym marki lub firmy, który spełnia funkcję marketingową oraz informacyjną. Jest elementem, który identyfikuje działalność firmy i pozwala na oznakowanie swojej oferty.
Logo może symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem poprzez kolorystykę. Zawsze jednak powinno, podsumowywać wizerunek marki, podejście do odbiorcy lub jakość oferty.
Z czasem znak może stać się bardziej rozpoznawalny od samej nazwy. Aby tak się stało potrzebna jest odpowiednio przemyślana i dobrana forma graficzna, wspierająca komunikat marketingowy.
Obecnie samo logo jest niewystarczające, ustępując pola kompleksowej identyfikacji wizualnej marki lub firmy.

Idea logo
Dobrze zaprojektowane logo niesie za sobą coś więcej, niż tylko ciekawą formę graficzną. Poprzez skrótowe i łatwe do zapamiętania wykorzystanie symbolu może informować, czym się zajmuje firma lub organizacja.
Podczas projektowania logo nawiązać można do rzeczy takich jak symbole branży, jakości lub samej nazwy. Nie zawsze musi być to bezpośredni produkt i usługa lub działalność przedsiębiorstwa.
Logo jest formą ekspresji graficznej identyfikującą działalność. W związku z tym, że logotypy projektowane są po to, żeby reprezentować przedsiębiorstwo, markę bądź osobę to zdarza się ich przeprojektowywanie. W chwili zmiany priorytetów, innego podejścia lub działalności podmiotu, ponowne zaprojektowanie logo, a także identyfikacji wizualnej, jest niezbędne.
Logo powinno określać charakter i specyfikę działalności firmy poprzez ponadczasowy design znaku, który został zaprojektowany nie tylko za pomocą aktualnych trendów graficznych.
Budowa logo
Podstawowe logo, w swojej budowie posiada sygnet (ikonę), które jest symbolem charakterystycznym znaku oraz typografię, w której zawarta jest nazwa firmy (logotyp). To właśnie te dwa elementy tworzą logo.
Dodatkowo do logo dodawane jest również hasło identyfikujące (tagline), które dopowiada przesłanie marki. Nie ma ono jednoznacznego schematu co do konstrukcji znaku oraz ułożenia poszczególnych elementów. Wszystko zależy od zamysłu projektanta oraz idei jaką znak propaguje.
Kompozycja logo
Podczas projektowania logo istotna jest również odpowiednia kompozycja poszczególnych elementów oraz całości znaku. Wszystkie elementy oraz ich proporcje powinny tworzyć jedną spójną całość.
Cechą dobrego logo jest też trafność jego kompozycji. Ten element graficzny powinien odzwierciedlać działalność firmy. Najlepiej, aby współgrał z charakterem branży. Nie musi w sposób dosłowny przekazywać zakresu działalności, czy w pełni ją obrazować. Trzeba odnaleźć cechę firmy, którą można wpleść w logo, aby choć w pewnym stopniu oddawało ono jej klimat oraz charakter.
Projektując firmowe logo należy pamiętać, aby przede wszystkim łatwo trafić do pamięci potencjalnego klienta. Ważne jest, aby przy najbliższej okazji bez problemu rozpoznał firmę, gdy tylko spojrzy na logo. To właśnie możliwość łatwego zapamiętania znaku jest jego bardzo ważną cechą.
Tworzenie logo powinno mieć również związek z wartościami, które reprezentuje dany biznes, a nie podążać na siłę za aktualnymi trendami.
Dobre logo powinno być łatwo rozpoznawalne. Należy zadbać, aby miało w sobie coś na tyle wyjątkowego i szczególnego, że będzie wyróżniać firmę na tle konkurencji.
Nie tworzymy logo lub jego elementów z gotowych grafik oraz popularnych treści.
Kolorystyka logo
Ponadczasowe logotypy są bardzo proste i zawierają małą liczbę kolorów. Paradoksalnie stworzenie takiego znaku wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia. Zabiera również zdecydowanie więcej czasu niż opracowanie złożonego logotypu.
W nowych znakach często odchodzi się m.in. od gradientów i stosowania wielu kolorów. Nie zawierają również perspektywy i są najczęściej spłaszczone.
Nie warto używać więcej niż dwóch do trzech kolorów. Unikamy rażąco jaskrawych i ponurych barw.
Logo powinno również posiadać swoją wersję monochromatyczną i achromatyczną.
Typografia logo
Wybór odpowiedniego typu i rozmiaru czcionki powinien być dopasowany do charakteru i przeznaczenia logo. Czcionka powinna być czytelna w małym i dużym rozmiarze.
Zaleca się używania jednego rodzaju kroju czcionki. Nie używa się więcej niż dwóch różnych rodzajów fontów.
Używamy ostrych linii czcionek dla dynamicznych firm i miękkich
dla tych o łagodniejszym charakterze.
Format logo
Format grafiki zaprojektowanego logo powinien być w formie wektorowej co pozwala na dowolne skalowanie do odpowiedniego rozmiaru i rodzaju medium.

