Kategorie
Porady Porady dla grafika Porady dla klienta

Szyld zgodny z krajobrazowym zagospodarowaniem przestrzennym miasta.

Oferujemy możliwość projektowania szyldu. Nasze długoletnie doświadczenie nabyte podczas tworzenia identyfikacji wizualnej, pozwoli również na to, by Państwa działalność posiadała własny szyld, który będzie ją dumnie reprezentował. Jeśli chcą nam Państwo zlecić projektowanie, prosimy o kontakt.


Samorządy wprowadzają uchwały krajobrazowe oraz tworzą parki kulturowe mające porządkować chaos reklamowy. Z drugiej zaś marki wciąż wydają krocie na banery, bilbordy, reklamy wielkoformatowe, citylighty, szyldy, tablice LED, naklejki na witryn. Polskie miasto pod tym względem zmienia się wolno, dlatego proces czyszczenia potrwa jeszcze długo. A jak wiadomo jest co czyścić, ponieważ w wielu miejscach proporcje zostały zachwiane tak bardzo, że już nie wiadomo, czy centrum to przestrzeń dla ludzi, czy już tylko salon reklamowy.

Projektowanie szyldu

W związku z tym coraz więcej miast wydaje zalecenia odnośnie szyldów modernistycznych zgodnych z ich krajobrazowym zagospodarowaniem przestrzennym. Odzwierciedla to proces: koncepcji, projektowania i produkcji szyldu. Wiedza ta uzupełniona zostaje o aspekty związane z liternictwem, kolorystyką i ekspozycją towaru na witrynach.

Opracowane w nim zasady są ponadczasowe i uniwersalne. Prócz konkretnych rozwiązań, zaproponowanych dla różnych typów śródmiejskich budynków, w poradniku można znaleźć praktyczne zalecenia i podpowiedzi, od czego zacząć i jak sprawnie przeprowadzić projektowanie dobrego szyldu, uwzględniając przepisy lokalnego prawa.

Rada pierwsza i chyba najważniejsza – należy postawić na prosty komunikat i symbole ułatwiające zapamiętanie przekazu marki, bo zadaniem szyldu jest szybka identyfikacja. To ma być jasna informacja, a nie gazetka reklamowa. Estetyka i minimalizm są ważne. To już nie te czasy, kiedy liczyło się wyłącznie to, kto kogo bardziej przekrzyczy pstrokatą reklamą i przykręci do ściany budynku większą tablicę (chociaż kształt i rozmiar na pewno mają znaczenie).

Druga sprawa, to czytelność szyldu dla przechodniów. Na etapie projektu należy zadbać o to, aby format reklamy umożliwiał odczytanie komunikatu także z dalszej odległości. Z drugiej strony należy jednak też pamiętać, że wraz ze wzrostem rozmiarów znaków na reklamie rośnie również stopień jej agresywności. Trzeba więc znaleźć złoty środek.

Trzecia sprawa, to umiejętne wybrnięcie z sytuacji, kiedy niemożliwe jest przygotowanie klasycznego szyldu. Dzieje się tak chociażby w sytuacji, gdy firma ma swoją siedzibę w biurowcu i nie może zareklamować się w takiej formie. Wtedy lepiej umieścić swój „szyld” na prostej, schludnej zbiorowej tablicy informacyjnej przy wejściu, niż chociażby wciskać się z komunikatem na upaćkane w naklejki szyby budynku.

Otoczenie szyldu

Z projektowaniem szyldów związany jest jeszcze jeden zasadniczy problem, o którym należy tutaj wspomnieć. Z własnego doświadczenia wiemy, że grafik odpowiadający za przygotowanie koncepcji nie zawsze ma informacje, w jakim otoczeniu będzie prezentowana dana reklama. Wie jakie parametry ma mieć nośnik, jak wygląda np. firmowy budynek, ale nie zna szerszego kontekstu architektonicznego. A ten może mieć przecież ogromny wpływ na postrzeganie szyldu, dlatego zlecając projekt, warto opisać, jaki charakter ma otoczenie. Czy zabudowa jest nowoczesna, czy może znajdują się na niej cenne zabytki? A jeśli tak, to jaki styl reprezentują?    


Kontakt

Zapraszam do współpracy z naszą pracownią graficzną. Wycenimy każdy projekt, odpowiemy na każdego maila i podejmiemy się każdego wyzwania graficznego.

Telefon
+48 880 466 944

Mail
kontakt@grafikkomputerowy.pl