Kategorie
Porady Porady dla grafika Porady dla klienta

Projektowanie monogramu

Oferujemy możliwość projektowania własnego logo/monogramu. Nasze długoletnie doświadczenie nabyte podczas tworzenia identyfikacji wizualnej, pozwoli również na to, by Państwa działalność posiadała własny symbol, który będzie ją dumnie reprezentował. Jeśli chcą nam Państwo zlecić projektowanie, prosimy o kontakt.


Monogram to najczęściej zestawienie litery lub kilku liter powiązanych kompozycyjnie, stosowanych jako podpis lub znak własności , które stanowią inicjały danej osoby lub organizacji. Taki znak powinien posiadać spójną kompozycję. Nadrzędną zasadą monogramu jest jego czytelność, z kolei kwestie wyglądu i dekoracyjne znajdują się na drugim miejscu.

Funkcja monogramów

Taki symboliczny podpis był spotykany na przykład w herbach. Dzisiaj stosuje się go do oznaczania elementów, które służą do kreowania wizerunku.

Po monogramy sięgają zarówno pojedynczy klienci, jak i duże firmy. W tym pierwszym przypadku są to głównie eksperci w danej branży i osoby wykonujące wolne zawody, które chcą być rozpoznawane dzięki pewnemu symbolowi. Takie osoby często nie posiadają działalności gospodarczej, dlatego stworzenie logo jest w ich przypadku zbędne. Jeśli natomiast chodzi o firmy, zwłaszcza te z ekskluzywną ofertą, to monogram służy im do znakowania produktów, ponieważ może on być znacznie bardziej elegancki niż logo.

Cele monogramów

Usługodawcy posiadający swój monogram najchętniej umieszczają go na wizytówkach, stronie internetowej, a także na publikacjach czy nawet w stopce e-maila. Z kolei mali producenci raczej skłaniają się do znakowania nim swoich wyrobów. Powinny być wyraźne, jednak nie mogą dominować przedmiotu, na którym są oznaczone. Warto umieszczać je w mniej widocznych miejscach, takich jak róg lub opakowanie produktu. Odradza się ich wykorzystanie w typowej reklamie, gdyż najlepiej służą do celów identyfikacyjnych.

O projektowaniu monogramów

Stworzenie udanego monogramu to wyzwanie. Musi mieć on prostą, czytelną formę, a jednocześnie nieco ozdobny charakter. Grafik stara się w kilku prostych znakach przekazać kluczowe informacje na temat danej osoby lub organizacji. Poza tym monogram ma prezentować się równie dobrze niezależnie od tego, czy znajduje się na wizytówce, stronie internetowej, opakowaniu czy dowolnym nośniku. Profesjonalny grafik doskonale zna zasady tworzenia profesjonalnych monogramów.


Kontakt

Zapraszam do współpracy z naszą pracownią graficzną. Wycenimy każdy projekt, odpowiemy na każdego maila i podejmiemy się każdego wyzwania graficznego.

Telefon
+48 880 466 944

Mail
kontakt@grafikkomputerowy.pl